- Uczniowie korzystają ze stołówki szkolnej na podstawie zgłoszenia u kierownika świetlicy, dokonanego przez rodziców.
- Zapisy na obiady odbywają się na początku lub w trakcie roku szkolnego, po uprzednim pisemnym wypełnieniu deklaracji(ZAŁ. NR 1)
- Rezygnacja z posiłków w trakcie roku szkolnego odbywa się na pisemny wniosek rodzica.
- Stołówka szkolna nie wydaje posiłków na wynos.
- Za rażące naruszenie regulaminu stołówki uczeń może zostać skreślony z listy korzystających z obiadów w stołówce szkolnej.
WNOSZENIE OPŁAT ZA POSIŁKI
- Rozliczenie należności za obiady odbywa się z dołu, czyli do 15-go dnia następnego miesiąca (liczy się data zaksięgowania wpłaty). Odpłatności można dokonać na konto podane na fakturze. Fakturę rodzice/opiekunowie prawni otrzymują na podany przez nich adres e-mail/ odbierają w formie wydruku pod koniec każdego miesiąca, w którym wykonano usługę.
- Dane do przelewu:
Szkoła Podstawowa Nr 10 im. Jana Kochanowskiego w Chorzowie
ul. Urbanowicza 4, Chorzów
nr rachunku bankowego:82 1050 1214 1000 0024 2729 8696
Tytuł przelewu:„ za obiady w miesiącu…….. imię i nazwisko dziecka i klasa.”
- Dopuszcza się również możliwość opłat gotówkowych za obiady. Opłaty dokonuje się do 15-go dnia miesiąca, w którym będzie realizowana usługa.
- Istnieje także możliwość wykupienia obiadów w wybrane dni tygodnia, opłatę gotówkową za wybrane dni wnosi się do 15-go dnia miesiąca w którym będzie realizowana usługa.
- Brak wpłaty w obowiązującym terminie powoduje wstrzymanie żywienia dziecka w kolejnych miesiącach oraz naliczenie odsetek. Dalsze korzystanie ze stołówki będzie możliwe po okazaniu dowodu wpłaty zaległych należności.
- Rodzice, którzy zalegają z odpłatnością za posiłki lub wnoszą opłaty nieregularnie zostaną wezwani przez dyrektora do uregulowania należności – w przypadku dalszego uchylania się od uiszczenia należności dyrektor może wobec nich wszcząć postępowanie egzekucyjne.
ZWROTY ZA NIEWYKORZYSTANE OBIADY
- Nieobecność ucznia lub innej osoby korzystającej ze stołówki szkolnej należy zgłosić osobiście, telefonicznie lub mailowo, najpóźniej w dniu nieobecności do godziny 8.00.
- Zwrot poniesionych kosztów za posiłki może nastąpić z powodu choroby, wycieczki/ imprezy szkolnej, wyjazdu śródrocznego (Zielona Szkoła), innych przyczyn losowych.
- Przy rozliczeniu bierze się pod uwagę wyłącznie nieobecności „trzy dni i więcej” zgłoszone wcześniej przez rodziców/opiekunów. Tylko na tej podstawie zostanie pomniejszona opłata za realne korzystanie z posiłków w stołówce szkolnej.
- Odliczenie kwoty (dzienna wysokość opłaty za korzystanie z posiłku) za niekorzystanie ucznia/nauczyciela z obiadów następuje bezpośrednio w miesiącu korzystania z posiłków.
- Nieuzasadniona lub niezgłoszona nieobecność ucznia/nauczyciela wychowawcy /opiekuna wycieczki-imprezy szkolnej na posiłku nie podlega odliczeniu kosztów.
- W przypadku wpłat gotówkowych powstała nadpłata za niewykorzystane obiady w danym miesiącu zostanie zwrócona w postaci pomniejszenia o jej wartość opłaty za posiłki w kolejnym miesiącu.
- Rozliczenie i zwrot opłat bezgotówkowych na konto za niewykorzystane posiłki dokonuje się najpóźniej do 15 września danego roku.